Højtider samler os

De kristne højtider har stor værdi for mange mennesker rundt i hele verdenen. De er en del af vores kristne kulturarv.
Jesu fødsel fejrer vi i Julen. Fasten er en periode på 40 dage, der leder frem til påsken. Påsken, er med kristnes øjne den vigtigste højtid, hvor Jesus vandt over døden, så vi kunne blive frelst.
Efter påsken har vi Kristi Himmelfart, hvor Jesus vendte tilbage til himlen. Ugen efter kommer Pinsen, hvor Helligånden kom og blev det 3. ben i treenigheden.  Helligånden er Guds ånd, der vejleder os og skaber troen i os.

Hvad handler højtiderne om?

Hos OnlyByGrace vil vi gerne tydeliggøre disse højtider, ved at sælge forskelligt pynt, der leder tankerne hen på højtidernes egentlige betydninger.
For os handler julen ikke om nisser, men om Jesusbarnet, der blev født og kom til jorden.
Påsken handler om andet end kyllinger, påskeharer og påskeæg. Men påsken handler om Jesu lidelseshistorie. Da han som 33 årig red ind i Jerusalem på et æsel og  blev hyldet som en konge. Skærtorsdag indstiftede han nadveren. Blev taget til fange i Getsemane have. Langfredag blev Jesus korsfæstet og døde og lagt i graven. Men Påskemorgen opstod han efter at han besejrede døden.
Efter han havde gået rundt blandt mennesker i 40 dage fløj han op i Himlen. I en uge var disciplene rundt på gulvet. Men pludselig, imens de sad indenfor, kom Helligånden og de blev fyldt af glæde og begejstring. De talte pludselig på helt andre sprog. De måtte ud og fortælle resten af  verden, hvem Jesus Kristus var. Da startede den kristne kirke.

Viser 1–12 af 119 resultater

Se kategorier